About Djarot Purbadi

Dr. Ir. Y. Djarot Purbadi, MT currently works as a lecturer at the Foundation at Atma Jaya University in Yogyakarta and is assigned to the Engineering Faculty work unit. On April 8, 2010, he was declared to have graduated and earned his Doctorate degree in the Open Examination to defend his dissertation entitled “Tribal and Spatial Configuration in the Architecture of Dawan Settlement in Kaenbaun Village on Timor Island”. During the fieldwork, he received full support from Fr. John Gualbertus Salu, SVD, a native person of Kaenbaun village. S3 study costs were obtained from Atma Jaya University in Yogyakarta and from the government through BPPS.

Responses

  1. Yth. Pak Yohanes Djarot Purbadi,
    saya baru saja selesai membaca tulisan Bapak.
    Walaupun belum mengenal isi lebih dalam, ada kesan yang baik terbetik ketika membaca. Syukur ada orang-orang yang peduli untuk meneliti Arsitektur Nusantara dan Kota-kota yang tergusur.
    Selamat sukses, Salam Tuhan memberkati bapak,
    Hendrina Pattiradjawane

  2. Sahabat, saya hanya memanfaatkan anugerah hidup ini diarahkan kepada fokus yang saya anggap baik. Mereka yang lebih hebat dari saya tentu ada dan saya kira sangat banyak. Terima kasih atas apresiasinya.


Leave a comment